Канон Вторый Праздника Введения во Храм Пресвятой Богородицы, Творение Василиево. Глас 1.
Песнь 1.
Ирмос: Песнь победную поим вси Богу, сотворшему дивная чудеса мышцею высокою, и спасшему Израиля, яко прославися.
Стецемся днесь Богородицу почитающе песньми: и торжествуим духовный праздник: в храм бо Богу дар приносится.
Песньми да воспоим Богородицы славное предшествие: ко храму бо днесь, яко храм Божий, приносится пророчески, дар многоценный.
Анна непорочная радовашеся, яко дар многоценен Богу приносящи в храм матерски, Иоаким же с нею торжествует светло.
Давид праотец Твой воспе Тя древле, Дево Богоневесто, Дщерь глаголя Тя Царя Христа, Егоже и родивши матерски Младенца доила еси.
Плотию трилетствующи Богородица Господу приносится: Захариа же Сию священник Божий прием, радуяся в храм возложи.
Девы ликовствуйте, свещеносицы начните днесь и матери, воспойте Царице Матери, приходящей в храм Царя Христа.
Слава, Троичен:
Троице Единосущная, Отче, и Слове, и Душе Святый, Тя верно славим, яко Творца всех, и Тебе вопием благочестно: спаси ны, Боже.
И ныне, Богородичен:
От багра кровей Твоих, червленицею Пречистая одеявся, прошед обнови Царь и Бог, род весь человеческий благоутробием Своим.
Катавасиа оба лика вкупе: Христос раждается, славите. Христос с небес, срящите. Христос на земли, возноситеся. Пойте Господеви вся земля, и веселием воспойте людие, яко прославися.
[От сего дне, Катавасиа сия поется, до перваго дне ианнуариа.]
Наверх
Песнь 3.
Ирмос: Да утвердится сердце мое в воли Твоей, Христе Боже, Иже над водами небо утверждей второе, и основавый на водах землю, Всесильне.
Торжествуим празднолюбцы, и срадуимся духом, во святем празднице учреждающеся днесь, Дщере Царевы, и Матере Бога нашего.
Иоакиме, радуйся днесь, и веселися Анно духом, Рожденную из вас Господу приводяще трилетствующу, яко Юницу Чисту Всенепорочную.
Божие селение во храм святый приводится Богородица Мариам, плотию, трилетствующая, и Той свещесветят девы предтекуще.
Божия Агница неблазненная, и голубица нескверная, Боговместимая скиния, славы освящение, в скинии святей обитати избра.
Трилетствующая телом, и многолетствующая духом, ширшая небес, и горних сил превышшая, да восхвалится песньми Богоневестная.
Богородицы празднующе, в невходимых предшествие, свещеимуще, умно с веселием днесь, и мы с девами ко храму приближимся.
Священницы Божии облецытеся в правду благодатию, и срящите светло, входы подающе Дщери Царя и Бога во святая.
Слава, Троичен:
Свет Отец, Свет Сын Его, Свет Дух Утешительный, яко от Солнца бо Единаго Троица сияющи, Божественно озаряет, и соблюдает души наша.
И ныне, Богородичен:
Тя пророцы проповедаша кивот, Чистая, святыни, кадильницу златую, и свещник, и трапезу: и мы яко Боговместимую скинию воспеваем Тя.
Катавасиа: Прежде век от Отца рожденному нетленно Сыну, и в последняя от Девы воплощенному безсеменно Христу Богу возопиим: вознесый рог наш, Свят еси Господи.
Наверх
Седален, глас 8 Подобен: Премудрости:
Возопий Давиде, что сей настоящий праздник, Юже воспел еси иногда в книзе псаломстей яко Дщерь Богоотроковицу и Деву: приведутся, рече, Царю таинственно девы во след Ея, и ближния Ея. И дивен соделай и всемирен праздник зовущим: Богородица нам предста, спасения Ходатаица.
Наверх
Слава, И ныне, Богородичен:
Непорочная Агница и нескверный чертог, в Дом Божий Богородица Мариам с веселием вводится преславно, Юже Ангели Божии дориносят верно, и вси вернии блажат присно, и благодарственно поют Ей непрестанно велиим гласом: наша
Слава и спасение Ты еси, Всенепорочная.
Наверх
Наверх
Песнь 4.
Ирмос: Духом провидя, пророче Аввакуме, Словесе воплощение, проповедал еси, вопия: внегда приближитися летом, познаешися: внегда приити времени, покажешися. Слава силе Твоей, Господи.
Пророче Исаие, прорцы нам, Дева кто есть имущая во чреве, Яже из Иудина корене прозябши, и рождшися из Давида царя, семене святаго, Плод благославный?
Начинайте девы и воспойте песни, руками держаще свещи, Чистыя Богородицы предшествие хваляще, ныне грядущия во храм Божий купно с нами празднующи.
Иоакиме и Анно веселитеся ныне, во храм приводяще Господень Чистую Бога Матерь Христа Всецаря будущую, от вас же рождшуюся, яко трилетствующую Юницу.
Святая святых сущи Чистая, во храм святый возлюбила еси вселитися, и со ангелы, Дево, беседущи пребываеши, преславне с небесе хлеб приемлющи, Питательнице жизни.
Рождше паче надежди Пречистую Деву, благочестиво обещахуся Богу принести: и исполняют, дающе яко жертву Рожденную от них, Иоаким днесь и Анна, в дом Божий.
Прозябе жезл иногда Ааронов, прообразующий, Чистая, Божественное рождество, яко безсеменно зачнеши, и нетленна пребудеши, и по рождестве девствующи явишися, Младенца питающи всех Бога.
Девы Деву, и матери Матерь благочестно стецытеся почтити с нами рождшуюся, яко непорочную жертву и рожденную Богу плодоносимую, вси убо светло празднуем.
Слава, Троичен:
Троицу Лицы, Единицу образом благочестно славим, Бога истинна, Егоже поют ангельская и архангельская чиноначалия, яко твари Владыку, и человецы верно покланяющеся присно.
И ныне, Богородичен:
Моли непрестанно, Пресвятая, Чистая, Егоже плотию родила еси Сына Твоего и Бога, от многообразных сетей диаволих, и от всяких искушений находящих вся избавити рабы Твоя.
Катавасиа: Жезл из корене Иессеова, и цвет от него, Христе, от Девы прозябл еси, из горы хвальный, приосененныя чащи, пришел еси воплощься от Неискусомужныя Невещественный Боже: Слава силе Твоей, Господи.
Наверх
Песнь 5.
Ирмос: Светлый нам возсияй свет присносущный, утренюющим о судьбах заповедей Твоих, Владыко Человеколюбче Христе Боже наш.
Да светлоносим, православнии, вси стекающеся и славяще Богоматерь, яко Господу днесь приводится, яко жертва благоприятна.
Да веселятся праотцы днесь, Владычице, и да радуется рождшая Тя со отцем Твоим, яко плод их Господу приносится.
Многоименитую и славнейшую Непорочную Юницу, яко плотию рождшую Божественнаго Тельца, вси воспоим верно празднующе.
Уневещения написуются Божественная знамения, паче ума рождества Твоего, Чистая Дево, днесь Духом Святым в дому Божии.
Да отверзутся преддверия славы Бога нашего, и да приемлют Неискусобрачную Божию Матерь, якоже трилетствующую Нескверную Юницу.
Многочестную и присенную гору воспоим Приснодеву, Божию Матерь бывшу: Та бо облиста свет в концех.
Слава, Троичен:
Преначальное и Присносущное Едино Божество славословяще поклонимся, треми Лицы естеством нераздельное, и славою равночестное.
И ныне, Богородичен:
Пристанище благоутишное, и необоримую стену стяжахом молитву Твою во обстояниих, Богородительнице, всегда избавляеми бед и скорбей.
Катавасиа: Бог сый мира, Отец щедрот, великаго совета Твоего Ангела, мир подавающа, послал еси нам: тем богоразумия к свету наставльшеся, от нощи утренююще, славословим Тя, Человеколюбче.
Наверх
Песнь 6.
Ирмос: Пророка Иону подражая, вопию: живот мой, Блаже, свободи из тли, и спаси мя, Спасе мира, зовуща: Слава Тебе.
Празднуим вернии праздник духовный Матере Божия, воспевающе благочестно: есть бо святейша небесных умов.
Песньми духовными восхвалим вернии Матерь Света: яко днесь нам явися предходящи в храм Божий.
Нескверная Агница, и Чистая Голубица преведеся обитати в дом Божий, яко Непорочная, пронареченная быти Мати Божия.
В храм законный входы совершает Храм Божий, Небесная Скиния, из Неяже нам сущим во тьме Свет возсия.
Младенствующи плотию, и совершена душею, святый Кивот в дом Божий входит, воспитатися Божественною благодатию.
От всяких искушений и бед душевных, свободи ны притекающия к Тебе, Всепетая, Твоими мольбами, Мати Христа Бога.
Слава, Троичен:
Отец, и Сын, и Дух Правый, Триипостасная Единице, и Неразделимая Троице, помилуй покланяющияся Божественней державе Твоей.
И ныне, Богородичен:
Во чреве Твоем вмещен Невместимый всеми, Богомати, быв, из Тебе произыде Пречистая, сугуб естеством Бог и Человек.
Катавасиа: Из утробы Иону младенца изблева морский зверь, якова прият: в Деву же всельшееся Слово, и плоть приемшее, пройде сохраньшее нетленну, егоже бо не пострада истления, Рождшую сохрани неврежденну.
Наверх
Кондак, глас 4.
Пречистый храм Спасов, многоценный чертог и Дева, священное сокровище славы Божия, днесь вводится в Дом Господень, благодать совводящи, яже в Дусе Божественном, Иже воспевают Ангели Божии: Сия есть Селение Небесное.
Наверх
Икос.
Неизреченных Божиих и Божественных таин зря в Деве, благодать являемую, и исполняему явственно, радуюся, и образ разумети недоумеюся странный и неизреченный, како избранная Чистая, Едина явися паче всея твари видимыя и разумеваемыя? Темже восхвалити хотя Сию, ужасаюся зело умом же и словом, обаче дерзая проповедаю и величаю: Сия есть селение Небесное.
Наверх
Песнь 7.
Ирмос: Пещь, Спасе, орошашеся, отроцы же ликующе пояху: отцев Боже благословен еси.
Ликовствуим празднолюбцы днесь, воспоим чистую Владычицу, Иоакима и Анну достойно чтуще.
Пророчествуй, Давиде, глаголя Духом: приведутся девы в след Тебе, приведутся Тебе во храм Царицы Матери.
Радовахуся ангелов чини, веселяхуся праведных дуси, яко Божия Мати во святая приводится.
Приемлющи пищу небесную, преспеваше мудростию и благодатию, бывши Мати по плоти Христа Бога.
И телом и духом радовашеся, пребывающи Мариа непорочная во храме Божии, якоже сосуд священнейший.
Введоша Тя во внутреннейшее храма, целомудреннии родителие Твои, Пречистая, воспитатися странно, в жилище Христа Бога.
Слава, Троичен:
Прославим Троицу Нераздельную, воспоим Едино Божество со Отцем Слово, и Духа Всесвятаго.
И ныне, Богородичен:
Моли Егоже родила еси Господа, яко благоутробна естеством суща, Богородительнице, спасти души воспевающих Тя.
Катавасиа: Отроцы благочестию совоспитани, злочестиваго веления небрегше, огненнаго прещения не убояшася, но посреди пламене стояще пояху: отцев Боже благословен еси.
Наверх
Песнь 8.
Ирмос: Егоже ужасаются ангели, и вся воинства, яко Творца и Господа, пойте священницы, прославите отроцы, благословите людие и превозносите во вся веки.
Веселится днесь светло Иоаким, и Анна непорочная Господу Богу приносит жертву, данную ей от обещания Святую Дщерь.
Хвалятся святии, Давид и Иессей, и Иуда чтится: из корене бо их израсте плод, Дева Чистая, из Неяже родися Бог Превечный.
Мариа пречистая и одушевленная скиниа, приводится днесь в дом Божий, и приемлет Сию Захариа руками, яко освященное сокровище Господне.
Яко дверь спасительную, и гору мысленную, яко лествицу одушевленную, почтим, вернии, воистинну Деву и Матерь Божию, благословенную руками иереев.
Пророцы, апостоли и мученицы Христовы, ангелов чини, и вси земнороднии, почтим песньми Деву Чистую, яко благословенную Матерь Высочайшаго.
В храм Тя принесоша, Всенепорочная Чистая, божественне рождшии Тя яко жертву чисту: и странно водворяешися в невходимых Богу, предуготоватися в жилище Слова.
Благословим Отца и Сына, и Святаго Духа, Господа.
Троичен: Да поется Трисвятый, Отец, и Сын, и Дух Святый, Нераздельная Единица, Едино Божество, держащее дланию всю тварь, во вся веки.
И ныне, Богородичен:
Безначальное начинается Слово плотию, родився яко благоволи, Бог же и Человек, из Отроковицы Девы, возсозидая ны прежде падшия, ради крайняго благоутробия.
Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, поюще и превозносяще во вся веки.
Катавасиа: Чуда преестественнаго, росодательная изобрази пещь образ, не бо яже прият палит юныя, яко ниже огнь Божества Девы, в Нюже вниде утробу. Тем воспевающе воспоем: да
Наверх
Песнь 9.
Ирмос: Светоносный облак, воньже всех Владыка, яко дождь с небесе на руно сниде, и воплотися нас ради, быв Человек Безначальный, величаем вси яко Матерь Бога нашего Чистую. [Дважды.]
Припев: Величай, душе моя, приведенную во храм Господень, и благословенную руками иереевыми.
Из праведных произыде Иоакима и Анны, обещания плод Богоотроковица Мариа: и яко кадило приятное, плотию младенствующи, приводится во святилище святое, яко святая во святых обитати.
Младенствующую естеством, и паче естества явльшуюся Матерь Божию, восхвалим песньми: в храм бо законный Господу днесь приводится, в воню благовония праведных, яко плод духовный.
Со ангелом, еже радуйся, Богородице приличне возопиим вернии: радуйся, вседобрая Невесто. Радуйся, облаче светлый, из негоже нам возсия Господь, во тьме неведения седящим. Радуйся, всех надеждо.
Святых святая, и Богомати Марие, молитвами Твоими, Чистая, свободи ны от сетей вражиих, и всякия ереси и скорби, верно покланяющияся образу святаго Твоего зрака.
Песнь достойну Богородице вся тварь со ангелом Гавриилом взывает, вопиюще: радуйся, Мати Божия Всенепорочная, Еюже избавихомся первыя клятвы, бывше нетления общницы.
Херувим пребольши, и серафим вышши, и ширши небес явилася еси, Дево: яко невместнаго всеми, во утробе вместивши Бога нашего, и рождши несказанно, Егоже моли прилежно о нас.
Троичен:
Припев: Величай, душе моя, Триипостаснаго и Нераздельнаго Божества державу.
Триипостасное Естество, и нераздельную Славу, и в Божестве Едином поемую непрестанно, на небеси и на земли, Троицу неразлучную прославим, с Сыном Отцу и Духу покланяющеся благочестно.
Богородичен:
Величай, душе моя, честнейшую и славнейшую горних воинств, Деву Пречистую Богородицу.
Под Твое благоутробие прибегающия верно, и покланяющияся благочестно Сыну Твоему, Дево Богородительнице, яко Богу и Господу мира, молися от тли и бед избавити, и всяческих искушений.
Наверх
Оставить комментарий.
Наверх
|