Jesus Christ
Православная Литургия
Копие.

  HOME  BACK

Канон Преподобной Марии Египетской.





Тропарь, глас 8.

В тебе мати известно спасеся еже по образу: приимши бо крест, последовала еси Христу и деющи учила еси: презирати убо плоть, преходит бо, прилежати же о души вещи безсмертней. Темже и со ангелы срадуется, преподобная Марие, дух твой. В тебе, матерь, точно сохранилось то, что в нас по Божию образу: ибо взяв свой крест ты последовала за Христом, и делом учила пренебрегать плотью, как преходящей, заботиться же о душе, творении бессмертном. Потому и радуется с Ангелами, преподобная Мария, дух твой.



Наверх

Канон, глас 6.

Песнь 1.

Ирмос: Волною морскою Скрывшаго древле гонителя мучителя – под землею скрыша спасенных отроцы; но мы, яко отроковицы, Господеви поим, славно бо прославися.
Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас. Любовию светоносную и божественную твою память празднующему, свет низпосли ми, предстоящая преподобная свету неприступному Христу, искушений всяческих мя жития избавляющи.
К египтяном плотию отшедый, Неописанный и Превечный, из Египта показует всесветлую тя звезду, ведый Господь вся прежде бытия.
Слава: Божественных заповедей честная не ведущи, божественный образ Божий окаляла еси: Божественным же промыслом паки очистила еси всехвальная, обожившися деяньми божественными преподобная твоими.
И ныне: О Твоего Боже мой многаго благоутробия, и неизреченнаго Твоего снизхождения! Како первее блудницу, Матере Твоея мольбами, яко чистую и непорочную, ангелом уподобил еси.
Ирмос: Волною морскою Покрывшего в древности преследователя – тирана сокрыли под землею дети Им спасенных; но мы, как юные девы, Господу воспоем: ибо славно Он прославился.
Припев: Преподобная матерь Мария, моли Бога о нас. С любовью светоносную и божественную твою память празднующему, / свет ниспошли мне, преподобная, предстоящая Свету неприступному – Христу, от всяческих искушений житейских меня избавляя.
С египтянами по плоти поселившийся Господь, Беспредельный и Предвечный, из Египта являет тебя, всесветлую звезду, всех Знающий прежде рождения.
Слава: Божественных заповедей не зная, досточтимая, прекрасный образ Божий ты запятнала, но Божественным промыслом снова очистила его, всехвальная, обожение стяжав деяниями божественными твоими, преподобная.
И ныне: О великое Твое, Боже мой, милосердие и неизреченное Твое снисхождение! Как бывшую блудницу, Матери Твоей мольбами, чистотою и непорочностью Ты Ангелам уподобил!
Наверх


Песнь 3.

Ирмос: Тебе, на водах повесившаго всю землю неодержимо, тварь, видевши на лобнем висима, ужасом многим содрогашеся, "Несть свят, разве Тебе, Господи", взывающи.
Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас. Ко вратом погибели приближшуюся деяньми безместными, врата прежде адова сокрушивый силою Божества, врата покаяния тебе отверзает всечестная, дверь сый Сам живота. Оружие греха Долготерпеливе прежде бывшую, оружию Креста Божественнаго поклонением показал еси, оружия бесов вся, и козни всяко побеждающую, Благоутробне.
Слава: Цену за всех, Свою прежде излиявый кровь, банею слез чистую тя соделовает, проказою лютою болевшую злейшаго деяния, всяко еже быти всем давый.
И ныне: Слова всякаго есть вышшее, еже на Тебе Дево: Слово бо Отчее в Тебе боголепно вселися, разрешение согрешений всем согрешающим, словом единем подаваяй.
Господи, помилуй, трижды.
Ирмос: Тебя, на водах повесившего всю землю без опоры, творение увидев висящим на лобном месте, великим ужасом охваченное, восклицало: "Нет святого, кроме Тебя, Господи!"
Припев: Преподобная матерь Мария, моли Бога о нас. Тебе, к вратам погибели приблизившейся делами непристойными, Тот, Кто прежде врата ада сокрушил силою Божества, покаяния врата отверзает, досточтимая, Сам являясь дверью жизни. Орудием греха прежде бывшую, Долготерпеливый, после поклонения оружию божественного Креста Ты явил всецело побеждающей все орудия и козни бесов, Милосердный.
Слава: Прежде в выкуп за всех кровь Свою изливший, чистой слез купелью делает тебя, болевшую проказой тяжкою порочнейшего деяния, всем бытие всецело Даровавший.
И ныне: Слова всякого выше на Тебе, Дева, совершившееся: ибо в Тебя вселилось, как подобает Богу, Слово Отчее, разрешение согрешений всем согрешающим одним словом подающее.
Господи, помилуй, трижды.
Наверх

Седален, глас 8. Подобен: Премудрость и слово.

Взыграния вся плотская обуздавши труды постническими, мужественное явила еси души твоея мудрование. Крест бо Господень видети возжелавши, самую себе всечестная мирови распяла еси: отнюдуже и к желанию ангельскаго жительства любезно управила еси себе всеблаженная. Моли Христа Бога, оставление согрешений даровати, чтущим любовию святую память твою.
Слава, И ныне, Богородичен: Небесная врата и ковчег, всесвятую гору, светозарный облак воспоим, неопалимую купину, словесный рай, Евино воззвание, вселенныя всея великое сокровище: яко спасение в Ней содеяся мирови, и оставление древних согрешений. Тем и вопием Ей: молися Сыну Твоему и Богу, согрешений оставление даровати, благочестно покланяющимся всесвятому Рождеству Твоему.
Все восстания плоти обуздав подвижническими трудами, ты явила мужественное расположение твоей души. Ибо, Крест Господень увидеть благочестиво возжелав, саму себя, славная, для мира ты распяла; оттого и к ревности о жизни ангельской усердно побудила себя, всеблаженная. Потому мы с верою память твою, Мария, празднуем, прося о щедром даровании нам прощения согрешений ходатайствами твоими.
Слава, И ныне, Богородичен: Небесные врата и ковчег, всесвятую гору, светозарное облако воспоем, несгорающий терновый куст, духовный рай, Евы ко спасению призвание, всей вселенной великое сокровище, ибо в Ней совершилось спасение мира и прощение древних согрешений. Потому мы и взываем Ей: "Молись Сыну Твоему и Богу, о даровании отпущения согрешений благоговейно поклоняющимся всесвятому рождению от Тебя Христа!"
Наверх



Песнь 4.

Ирмос: На Кресте Твое / Божественное истощание / провидя, Аввакум, / ужасся, вопияше: / Ты сильных пресекл еси / державу, Блаже, / приобщаяся сущим во аде, яко Всесилен.
Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас. Яко Содетель человеческаго естества, / яко милости источник, и благоутробия богатство, / ущедрил еси Человеколюбче прибегницу Твою, / и исхитил еси сию губительнаго зверя. Крест видети потщавшися, / крестным просвещением Марие озарилася еси, / Крестом беседовавшаго, / манием Божественным распеншися мирови досточудная.
Слава: Злых вина первее, сласть лукавая, многим бывши, /аки солнце просиявши, / всем наставница преподобная явися согрешающим.
И ныне: Ум превозшла еси и небесный, / мысленное небо всех Царя: / законов бо естества вне Чистая / Законодателя и Создателя всех родила еси.
Ирмос: На Кресте Твое божественное умаление провидя, /Аввакум в изумлении взывал: / "Ты пресек, Благой, могущество властителей, / приобщаясь к находящимся во аде, / как всесильный!"
Припев: Преподобная матерь Мария, моли Бога о нас. Как Создатель человеческого естества, / как милости источник и благосердия богатство, / пожалел Ты, Человеколюбец, прибегшую к Тебе / и исторг ее от пагубного зверя. Крест увидеть поспешив, / крестным просвещением озарилась ты, Мария, / мановением божественным Предавшего Себя на Крест / распявшись для мира, досточудная.
Слава: Прежде бывшая для многих виновницей зол / посредством порочного услаждения, / словно солнце просияв, ты явилась, преподобная, / наставницей всем согрешающим.
И ныне: Ум превзошла Ты и небесный, / мысленное Небовсех Царя: / ибо помимо естественных законов, Чистая, /Законодателя и Творца всего Ты зачала.
Наверх

Песнь 5.

Ирмос: Богоявления Твоего, Христе, / к нам милостивно бывшаго, / Исаия, Свет видев Невечерний, / из нощи утреневав, взываше: / воскреснут мертвии, / и востанут сущии во гробех, / и вси земнороднии возрадуются.
Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас. Моисей прославися иногда на Синаи, / Божия задняя таинственно видев преславный, / подписуя странное таинство: / манноприемлющия же стамны ныне, / образу пречистому тепле припадши, / Мария ангельское житие носит. Храм благолепия Твоего вожделевши псаломски видети, / умное же селение славы Твоея, Твой храм осквернившая: / умными молитвами Христе, Твоего храма неискусомужныя бывшия, / храм мя вседетельнаго сотвори Духа.
Слава: Удою плоти, очесы многих уловившая, сластию краткою, / снедь же диаволу сих сотворшая, / уловлена бысть всеистинно / Божественною благодатию Креста честнаго / сладчайшая Христови снедь бывши.
И ныне: Научен лик пророческий таинству еже в Тебе, / таинственными богоглаголаньми Пречистая, / Тебе многообразно предглагола: / манноприемлющия же стамны ныне, / образу пречистому сия припадши, / Мария споручница грешных к Богу.
Ирмос: Богоявления Твоего к нам, Христе, / из сострадания происшедшего, / Исаия увидев свет немеркнущий, / от ночи бодрствуя восклицал: / "Воскреснут мертвые, / и восстанут находящиеся в гробницах, / и все, на земле живущие, возрадуются!"
Припев: Преподобная матерь Мария, моли Бога о нас. Моисей на Синае некогда прославился, / Бога сзади таинственно увидев, славный, / и начертав необычайное это таинство; / ныне же Мария, как к сосуду с манной / к пречистой иконе горячо припав, / ангельскую жизнь проводит. Благолепие храма Твоего / и невещественную славы Твоей скинию / возжелала, по псалму, увидеть / храм Твой осквернившая / и невидимыми ходатайствами мужа не познавшей / стала храмом Твоим, Христе. / Соделай же и меня / храмом вседейственного Духа.
Слава: Удою плоти – глазами многих уловившая / и кратким услаждением / пищей диавола соделавшая их / уловлена была всеистинно / Креста священного божественною благодатию, / став сладчайшею снедью для Христа.
И ныне: Хор пророков, посвященный в таинство, / совершившееся в Тебе, / таинственными божественными словами, Пречистая, / о Тебе разнообразно предвозвестил. / Сосуд же вместивший манну / есть то, к чему припала Мария ныне / – пречистый образ Поручительницы / за грешных пред Богом.
Наверх

Песнь 6.

Ирмос: Бездна последняя грехов обыде мя, / и, волнения не ктому терпя, /яко Иона, Владыце, вопию Ти: /от тли мя возведи.
Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас. Радуются, Марие, ангельская воинства, / равное преподобная житие сим в тебе зряще, / и славу Господеви зовут. Ужасаются бесов мрачных состояния, / терпеливаго твоея крепости, / яко жена преславно, и нагая, / и единая сим возмогла еси.
Слава: Просияла еси аки солнце Марие всехвальная, / и пустыню чудесы всю просветила еси. / Темже и мене светом уясни.
И ныне: Ангели, просветившеся славою Рождества Твоего, / на земли мир всем нам, / и благоволение человеком, Дево, возопиша.
Господи, помилуй, трижды. Слава, И ныне:
Ирмос: Крайняя бездна грехов окружила меня, / и волнения уже не вынося, / как Иона, взываю к Тебе, Владыке: / "Из погибели меня изведи!"
Припев: Преподобная матерь Мария, моли Бога о нас. Радуются, Мария, ангельские воинства, / равное им житие в тебе видя, преподобная, / и славу Господу возглашают. Трепещут бесов мрачных сонмища / от силы твоего терпения, / ибо ты, жена одинокая и нагая, / посрамила их предивно.
Слава: Просияла ты словно солнце, Мария всехвальная, / и светочами всю пустыню озарила. / Потому и меня твоим светом просвети.
И ныне: Ангелы, озаренные славою / рождения от Тебя Христа, / на земле мир всем нам / и благоволение людям, Дева, громко возвестили.
Господи, помилуй, трижды. Слава, И ныне:
Наверх


Кондак, глас 3. Подобен: Дева днесь.

Блудами первее преисполнена всяческими, / Христова невеста днесь покаянием явися, / ангельское жительство подражающи, / демоны Креста оружием погубляет. / Сего ради Царствия невеста явилася еси Марие преславная.
     
Икос: Агницу Христову и дщерь песньми восхвалим ныне, / Марию приснопамятную, явльшуюся Египетское овча: / и прелести сих всея избеже, / и едина принесеся Церкви совершенное возращение, / воздержанием и молитвою подвизающися паче меры человеческаго естества. / Темже и возвыси ея и житие и деяние, един Вседержитель, / Марии преславныя.
Прежде различными блудодеяниями исполненная, / ныне через покаяние ты наречена невестою Христовой, / ангельского образа жизни возжелавшая, / демонов оружием Креста поправшая. / Потому явилась ты Царства невестой, / Мария досточтимая!
Икос: Агницу Христову и дочь / ныне песнями восхвалим, Марию достославную, / по происхождению – отпрыск египтян, / но всего их заблуждения избежавшую, / и прекрасно принесенную Церкви, как отрасль драгоценная, / в воздержании и молитве подвизавшаяся / выше меры человеческого естества. / Потому и возвысилась ты во Христе жизнью и деянием, / явившись Царства Небесного невестой, / Мария досточтимая!
Наверх

Песнь 7.

Ирмос: Отроцы в Вавилоне / пещнаго пламене не убояшася, / но, посреде пламене ввержени, / орошаемы пояху: / благословен еси Господи / Боже отец наших.
Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас. Превеликий во отцех, обхожда пустыню, Зосима мудрый, / преподобную видети сподобися: / благословен еси, зовет же, Боже отец наших. Что отче, странное всякия добродетели детельныя, / видети пришел еси женище? / преподобная вопияше старцу: / благословен еси, зовет же, Боже отец наших.
Слава: Умертвивши блаженная страстей твоих взыграния, / к безстрастия ныне устремилася еси пристанищу, зовущи: / благословен еси Господи Боже отец наших.
И ныне: Зачала еси неизреченно, Дева пребывши Пречистая, / и родила еси мирови спасение, Христа Бога нашего: / темже Тя вси песньми вернии величаем.
Ирмос: Отроки в Вавилоне / пламени печи не устрашились, / но вверженные посреди огня / и орошаемые воспевали: / "Благословен Ты, Господи, / Боже отцов наших!"
Припев: Преподобная матерь Мария, моли Бога о нас. Величайший среди отцов, Зосима мудрый, / по пустыне странствуя, удостоился / преподобную увидеть и взывает: / "Благословен Ты, Боже отцов наших!" "Что ты, отче, пришел увидеть немощную жену, / чуждую всякой действенной добродетели?" / – преподобная возглашала старцу; но он взывал: / "Благословен Ты, Боже отцов наших!"
Слава: Умертвив, блаженная, восстания твоих страстей, / к пристани бесстрастия ты ныне причалила, взывая: / "Благословен Ты, Господи, Боже отцов наших!"
И ныне: Зачала Ты неизреченно, / оставшись Девою, Пречистая, / и во чреве носила миру спасение – Христа Бога нашего; / потому все мы, верные, / Тебя песнопениями величаем.
Наверх

Песнь 8.

Ирмос: Ужаснися, бояйся, Небо, / и да подвижатся / основания земли: / се бо в мертвецех вменяется / в Вышних Живый / и во Гроб мал / странноприемлется. / Егоже, отроцы, благословите, / священницы, воспойте, / людие, превозносите во вся веки.
Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас. Глубины сердца испытуяй, / прежде бытия предведый вся наша, / нужнаго жития исхитил еси прибегшую к Тебе Спасе, / нуждно Твоему человеколюбию вопиющую немолчно: / священницы благословите, / людие превозносите во вся веки. О изменения честнаго, к лучшему преложения твоего честная! / О любве Божественныя, возненавидевшия плотския сласти! / О веры горящия и Божественныя, всехвальная Марие! / Юже верно хвалим, и превозносим во веки.
Слава: Обрела еси болезней возмездие, / и трудов твоих воздаяние честная Марие, / имиже низложила еси убийцу врага: / И ныне со ангелы зовеши, песнь немолчно вопиющи, / и превозносящи Христа во веки.
И ныне: Всего обнови мя благости ради, во утробе Твоей Чистая, / не растлив обоего естества свойств, / яко всех веков Владыка: / отнюдуже Тя, яко вину нашего спасения, / песньми поем во вся веки.
Ирмос: Изумись в трепете, небо, / и да потрясутся основания земли; / ибо вот, к мертвым причисляется / на высотах Живущий / и в тесном гробе помещается; / Его отроки благословляйте, / священники воспевайте, / люди превозносите во все века.
Припев: Преподобная матерь Мария, моли Бога о нас. Испытывающий глубины сердца, / прежде бытия Знающий все наши дела / от бурной жизни Ты похитил прибегшую к Тебе, Спаситель, / твердо Твоему человеколюбию взывавшую не умолкая: / "Священники, благословляйте, / люди превозносите во все века!" О изменение священное, / переход твой к лучшему, досточтимая! / О любовь божественная, возненавидевшая плотские наслаждения! / О вера, горящая и божественная Марии всехвальной, / которую мы с верою восхваляем / и превозноси во все века.
Слава: Обрела ты за труды награду, / и за муки твои воздаяние, досточтимая Мария: / ими низложила ты убийцу-врага / И ныне с Ангелами возглашаешь песнь, взывая не умолкая / и превознося Христа вовеки.
И ныне: Всего меня обновил во чреве Твоем, Чистая, / по Своей благости Владыка всех веков, / не нарушив свойств каждого из естеств. / Потому Тебя, как виновницу нашего спасения, / мы славим песнопениями во все века.
Наверх

Песнь 9.

Ирмос: Не рыдай Мене, Мати, / зрящи во Гробе, / Егоже во чреве без семене зачала еси, Сына: / востану бо, / и прославлюся, / и вознесу со славою / непрестанно яко Бог / верою и любовию Тя величающия.
Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас. Удобь претерпела еси, мати, пустынный труд, / укрепляема державною силою Христовою: / скверная бо помышления находящая, / струями божественных слез угасила еси чистая, / постников высото, преподобных похвало. Пресветлейшими лучами, / просвещает тя едина свет рождшая Христа, Дева и Чистая: / страшную врагом тя поставляет честная: / явственную же всем Марие являет тя, / страдалец красото, преподобных утверждение.
Слава: Оставивши мудренно земная вся, / жилище честное Духа явилася еси: / мирских убо лютых свободитися, / моли единаго Христа свободителя, / верно совершающим Божественную память твою.
И ныне: Законов естества Дево, паче естества утаившися, / новое Отроча на земли родила еси Чистая, / Законодавца суща и Ветха деньми, / мысленное небо всех Творца: / тем верою и любовию Тя ублажаем.
Ирмос: Не рыдай надо Мною, Матерь, / видя во гробе Сына, / Которого Ты во чреве без семени зачала, / ибо Я воскресну и буду прославлен, / и во славе вознесу, как Бог, / непрестанно с верою и любовию / Тебя величающих.
Припев: Преподобная матерь Мария, моли Бога о нас. Легко перенесла ты, матерь, труд в пустыне, / наставляемая могущественною силою Христа: / ибо находящие скверные помышления / струями божественных слез угасила ты, священная, / подвижников совершенство, преподобных похвала. Светлейшими лучами просвещает тебя Дева и чистая, / одна родившая Свет – Христа /. делая тебя страшной для врагов, священная, / и известной всем, Мария, тебя являет, / подвижников красота, преподобных утверждение.
Слава: Оставив благоразумно все земное, / священным жилищем Духа явилась ты; / итак, моли Христа, единого Освободителя, / от страшных бед мирских освободить / с верою совершающих божественную память твою.
И ныне: От законов естества, Отроковица, / утаившись сверхъестественно, / Дитя юное Ты, Чистая, носила во чреве на земле, / Законодателя истинного и Древнего Днями. / Потому Тебя, Мысленное Небо всех Творца, / мы с верою и любовию восхваляем.
Наверх

Светилен. Подобен: Небо звездами.

Образ покаяния тебе имуще всепреподобная Марие, Христа моли, / во времени Поста, сему нам дароватися, / яко да в вере и любви, тя песньми восхвалим.
Слава, И ныне, Богородичен: Сладосте ангелов, скорбящих радосте, христиан предстательнице, / Дево Мати Господня, / заступи нас, и избави вечных мук.
Примером покаяния имеем мы тебя, / преподобнейшая Мария! / Моли Христа во время поста и нам его даровать, / чтобы мы с верою и любовью / тебя в песнях восхваляли.
Слава, И ныне, Богородичен: Услада Ангелов, скорбящих радость, / христиан Заступница, Дева Матерь Господня, / защити нас и избавь от вечных мук.
Наверх

Молитва преподобной Марии Египетской.

О великая Христова угоднице, преподобная Марие! На Небеси Престолу Божию предстоящи, на земли же духом любве с нами пребывающи, имеющи дерзновение ко Господу, моли спасти рабы Его, к тебе с любовию притекающия. Испроси нам у Великомилостиваго Владыки и Господа веры непорочное соблюдение, градов и весей наших утверждение, от глада и пагубы избавление, скорбящим – утешение, недугующим – исцеление, падшим – возстание, заблуждщим – укрепление, в делах благих преспеяние и благословение, сиротам и вдовицам – заступление и отшедшим от сего жития – вечное упокоение, всем же нам в день страшнаго Суда одесную страны общники быти и блаженный глас Судии мира услышати: приидите, благословеннии Отца Моего, наследуйте уготованное вам Царствие от сложения мира, и тамо пребывания во веки получити. Аминь. О великая Христова угодница преподобная Мария! На Небесах Престолу Божию предстоя, на земле же духом любви с нами пребывая, имея дерзновение ко Господу, моли, спасти рабов Его, к тебе с любовью прибегающих. Испроси нам у Великого милостью Владыки и Господа веры непорочное соблюдение, городов и сёл наших утверждение, от голода и мора избавление, скорбящим – утешение, недужным – исцеление, падшим – восстание, заблудшим – укрепление, в делах добрых успех и благословение, сиротам и вдовам – защиту и отошедшим от жизни сей – вечное упокоение, всем же нам в день страшного Суда стать общниками стоящих с правой стороны и блаженный глас Судии мира услышать: "Придите, благословенные Отца Моего, наследуйте Царство, уготованное вам от сложения мира", – и пребывание там во веки получить. Аминь.
Наверх

Оставить комментарий.


blog comments powered by Disqus
Наверх