Jesus Christ
Православная Литургия
Копие.


Введите интересующие Вас слова в строку ниже:

  HOME  BACK

Канон Святому Апостолу и Евангелисту Матфею. Глас 4.


Тропарь Матфею, евангелисту.

Усердно от мытницы к звавшему Владыце Христу, явльшуся на земли человеком за благость, Тому последовав, апостол избранный явился еси и благовестник Евангелия вселенней велегласен. Сего ради чтим честную память твою, Матфее Богоглаголиве, моли милостиваго Бога да грехов оставление подаст душам нашим.


Наверх

Песнь 1.

Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну царице Матери, и явлюся светло торжествуя, и воспою радуяся тоя чудеса. Припев: Святый Апостоле Матфее, моли Бога о нас. Богатно подаждь ми всельшуюся в тя благодать, Матфее всеславне, и слуго Христов: да вопию светло проповедая, и воспою радуяся твоя чудеса. Весьма оставил еси земных смущение: слова бо, яко услышав воплощшагося глас, и благодати явился еси строитель, и проповедатель Богоприятен, Богоблаженне. Самовидец быв и слуга возсиявшаго слова, апостоле, превечнаго Отца, и протекл еси, того пришествие благовествуя всем языком.
Богородичен: Смерти потребление и тли разрушение, жизни же явление, благовестил еси, мудре: Дева бо во утробе заченши непостижнаго, и мир обнови.


Наверх

Песнь 3.

Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в Божественней твоей славе венцев, славы сподоби. Твоя апостолы, слове Божий, светильники показал еси жизни, мрак отгонящия безбожия, Владыко, и Божественною твоею славою мир весь просвещающия. Твоим вооружив всеоружием Матфеа храбрейшаго, Спасе, мучителей крепчайша сего содеял еси, Владыко, и потребителя показал еси идольския лести, человеколюбче. Языка твоего огненнаго вещание демонская пожже капища, матфее Богодохновенне, параклитов органе, чрез егоже Христос проповедается, всех жизнь ипостасная.
Богородичен: Труба Богословная, вещающая крепко, просвети люди, Матфеа Богомудраго, Троицы сияние, паче ума же воплощение слова, из Тебе, Пречистая.

Наверх

Седален, глас 8.

Во вся концы протече мудрых твоих глагол яко воистинну вещание, всехвальне Господень Апостоле, Боговидение всем ясно проповедал еси, и языков неразумие, в разум привел еси. темже идольское омрачение отгнав, свет знания во тме сущим возсиял еси, Матфее всехвальне, моли Христа Бога, грехов оставление даровати чтущим любовию святую память твою.
Слава, подобен тойже: Яко светильника света и учениика, яко самовидца слова Божественнаго, вси хвалим тя, Господень апостоле: ибо благодатныя твоя мрежи простирая, словесныя рыбы уловляеши повелением. темже и языцы уловляхуся силою Духа, наставляеми верою, неботаинниче всехвальне: моли Христа Бога, грехов оставление даровати чтущим любовию святую память твою.
И ныне:Богородичен: Яко всенепорочная невесто творца, яко неискусомужная Мати Избавителя, приятелище яко сущи утешителя, Препетая, беззаконию мя суща скверное обителище, и демоном игралище в разуме бывша, потщися от тех злодейства мя избавити: и светлое жилище добродетелей соверши, светоносная, нетленная: отжени облак страстей, и вышняго причастия сподоби, и света невечерняго, молитвами Твоими.
Наверх



Песнь 4.


Ирмос: Неизследный Божий совет, еже от Девы воплощения тебе вышняго, пророк аввакум усмотряя, зовяше: слава силе твоей, Господи. Ипостасному твоему слову, Боже, научен, мирскую мудрость разруши боговидец ученик, велегласно зовя тебе: слава силе твоей, Господи. Ублаженному от Христа, кое благохваление принесем тебе, Богоглаголиве? не может бо человек цветящия на тебе благодати словом изрещи, досточудне. Нескверный Твой и чистый ум видев высочайший, якоже свещу на свещник высокий, сущим во тме светящую, всем, Богоявленне, предложи.
Богородичен: Умерщвленное естество человеческое, благословенная, возвысила еси, яко высочайшаго рождшая крепость, паче естества, всепетая отроковице, якоже Матфей научи.
Наверх

Песнь 5.

Ирмос: Ужасошася всяческая о Божественней славе твоей: ты бо, неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога, и родила еси безлетнаго Сына, всем воспевающим тя мир подавающая. Благодать прием всесвятаго Духа, Божественное обителище показался еси: Божественно научив Богознания свету, вверен быв догматы Христовы письмены изложити, яко самовидец Богоизбранный. Язык твой трость параклита бысть, скорое избавление дающаго познавшим Владычество его, и мудрых вдышущаго душам разум Небесный, о Матфее всечестне. Сияюща чудесы и исцелений благодатьми, тя Христос посла миру, демонскую попирающа крепость, и души просвещающа верных, всех поющих тя, мира проповедника.
Богородичен: Дева родила еси Сына превечнаго, в естество облекшася человеческое, якоже научая Богоглаголивый рече, и спасшаго сие от тли конечною благостынею, и Дева пребыла еси.

Наверх

Песнь 6.

Ирмос Обыде нас последняя бездна, несть избавляя, вменихомся, яко овцы заколения, спаси люди Твоя, Боже наш, Ты бо крепость немощствующих и исправление. Море житейское преплавая в ладии телесней, всяческая правящаго, Христа, обрел еси кормчия, всеблаженне, и к Нему, радуяся, пристал еси, Андрее всечестне. Духи словом прогоняются, недузи бегают, душевных же страстей множество далече от недужных отгоняются данною тебе от Бога, Андрее, благодатию. Яко волна тихая, кротким духом движимь, блаженне, изсушил еси моря лукавая многобожия Божественными струями и реки Богознания всем источил еси.
Богородичен: Веселятся о Тебе, Дево Пречистая, рода нашего праотцы, Едем восприемше Тобою, егоже преступлением погубиша, Ты бо Чистая и прежде Рождества и по Рождестве еси.
Наверх





Песнь 7.

Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии паче создавшаго, но огненное прещение мужески поправше, радовахуся поюще: препетый Отцев Господь и Бог, благословен еси. Был еси перваго осияния Божественное изображение, яко ученик того светлостьми распаляемь, емуже поя глаголал еси: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси. Яко слуга слова, всеблаженне, в Божественныя обители, идеже Христос обитает, ты вселился еси, якоже тебе обеща Пребожественный отцев Господь и Бог един всех. Недузи, Матфее, отгонятся и отбегает множество демонов, сущими в тебе дарованьми Божественнаго Духа, в нихже пел еси: препетый отцев, Господь и Бог, благословен еси.
Богородичен: Всепетую Деву написал еси Божественными твоими словесы, творца всех рождшую, апостоле, емуже вси поем: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.
Наверх





Песнь 8.

Ирмос: отроки благочестивыя в пещи рождество Богородичо спасло есть, тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети тебе: Господа пойте дела, и превозносите его во вся веки. Мановеньми, яже в Тебе, неослабными, матфей священнейший обожаемь, положением же быв, естеством еже был еси, вселенную, Владыко, привлече, пети тебе: Господа пойте дела и превозносите во вся веки. Якоже молнию вселенней, слово Богослова посла, мрак убо отгоняща, языки же просвещающа Богословия догматы. темже и пояше: Господа пойте дела, и превозносите его во вся веки. Словом чистым и умом Бог с тобою беседовал есть: тину бо яко изсекл еси, тому приближился еси и премесился еси, славне. темже и поеши: Господа пойте дела, и превозносите его во вся веки.
Богородичен: На благодеяние человеков слово воплотитися изволи: дверь бо девства пройде Господь, и Богородицу показа. темже зовем: Господа пойте дела, и превозносите его во вся веки.

Наверх

Песнь 9.

Ирмос: Всяк земнородный да взыграется, Духом просвещаемь, да торжествует же безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет. радуйся, всеблаженная Богородице, чистая присноДево. Доброты умныя приял еси диадиму Божественную апостоле, и царствия же благолепнейшим венцем украсился еси, десницею вседержителевою, и светишися, мудре, со ангелы престолу предстоя Владыки Христа, всеблаженне. Древа жизни достойно получил еси, проповедник живаго Бога, благовествовав жизнь миру Божественное посещение: садом бо знания не растлил еси ум, пребыв незыблен и неколеблен церкве степень, всеблаженне. Невесту Христову Божественно украсил еси Евангелием твоим, яко диадимою, церковь, Богоблаженне, и ныне Божественную твою память торжествует светло, юже избавити всякаго обстояния и бед лютых, моли Матфее апостоле.
Богородичен: Недр не отступив безначальнаго родителя Слово Безначальное, якоже благовествует Матфей, пиша, Бог воплотися из Тебе, Чистая Всепетая, в человечь образ всеобразно весь одеявся, и того прием свойства.

Наверх

Светилен.

Подобен: Посетил ны есть. Сказа нам Божественная чудодеяния, славный Христова Евангелиа списатель, Матфей Богоприятный: егоже, любовию чтуще, благосочетанно воспоим. Слава, ин: Мытарства иго отверг разумно, Христу последовал еси, о Матфее Богомудре! следом же того чудно последуя, в причастии был еси того царствия, и славы общник, и таинник неизреченных.
И ныне:Богородичен: Всесвятыя руки Твоя, Богородице Дево, имиже зиждителя носила еси, поднеси в молитву о нас к нему, яко да избавит ны всяких искушений диавольских, и получити будущих оных благ сподобит, всепетая.

Наверх

Оставить комментарий.


blog comments powered by Disqus
Наверх